Youty noudattaa Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksia verkkokaupan toiminnassa. Reklamaatiota, palautusta tai peruutusta koskevissa asioissa asiakaspalveluun tulee ottaa yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse kohtuullisen ajan kuluessa. Youtylla on voimassa 30 päivän palautusoikeus, joka alkaa siitä päivästä, kun tuote on toimitettu asiakkaalle. Youty vastaa ainoastaan viallisten tuotteiden palautuskustannuksista. Muussa tapauksessa asiakas vastaa itse Youtyn keskusvarastolle Ruotsiin palautuvan lähetyksen toimituskuluista Postin hinnaston mukaisesti. Lähetyksen vastaanottajalla on velvollisuus tarkistaa, että lähetys ja sen sisältämät tuotteet ovat vahingoittumattomia kuitatessaan lähetyksen. Mikäli tilausta ei ole ehditty lähettää asiakkaalle, voi asiakas perua tilauksen olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. Jos tilaus on ehditty lähettää asiakkaalle, noudatetaan Youtyn palautuskäytöntöä.
Mikäli haluat palauttaa käyttämättömän tuotteen, ole sähköpostitse yhteydessä asiakaspalveluumme.
Youty vastaa virheellisten toimitusten ja viallisten tuotteiden palautuksesta asiakkaalle aiheutuvista postikuluista. Mikäli olet vastaanottanut virheellisen tai viallisen tuotteen, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme saadaksesi ohjeet tuotteen maksuttomaan palautukseen.
Muussa tapauksessa asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kuluistaan itse. Huomioithan tällöin, että vaihto- ja palautusoikeus koskee vain vahingoittumattomia, käyttämättömiä, avaamattomia ja alkuperäispakkauksessaan olevia myyntikuntoisia tuotteita.
Asusteiden palautus: Tuotteet tulee palauttaa alkuperäisissä tuotepakkauksissaan ja olla alkuperäisessä kunnossa, mikäli tuotepakkaus on avattu. Tuotteen tulee olla vahingoittamaton ja kaikkien etikettien tulee olla jäljellä. Kaikki tuotteet tarkastetaan palautuksen yhteydessä.
Palautusoikeus ei koske alusvaatteita terveydellisistä ja hygieniasyistä.
Mikäli tuote on toimitettu asiakkaalle laadultaan sellaisena, jollaiseksi sen valmistaja on sen tarkoittanut eikä se eroa muista valmistajan vastaavista tuotteista, ei tuotetta ole mahdollista palauttaa Youtylle mikäli sitä on käytetty. Youty ei hyvitä asiakkaille käytettyjä tuotteita, joissa ei ole valmistusvirhettä vaikka ne eivät olisi vastanneet kuluttajan henkilökohtaisia käyttömieltymyksiä tai olisivat aiheuttaneet asiakkaalle esimerkiksi allergisen reaktion. Tällaisissa tapauksissa asiakkaan suositellaan ottamaan yhteyttä suoraan tuotteeen valmistajaan.
Huomioithan, ettei Ruotsiin lähtevää palautusta voi tehdä Postin SmartPOST-pakettiautomaattia käyttäen. Liitäthän palautukseen mukaan aina tilausnumerosi, jotta varastomme osaa yhdistää sen oikealle tilaukselle. Huomioithan, että lähetyksen palautuskustannukset tulevat tässä tapauksessa asiakkaan itsensä maksettaviksi. Löydät lisätietoa Postin kirjepalveluiden hinnoittelusta täältä ja pakettipalveluiden hinnoittelusta täältä. Asiakkaan tulee voida todistaa palautuksen lähetys, joten suosittelemme, että asiakas säästää palautuksen kuitin. Palautuksesta tulee aina ilmoittaa asiakaspalveluumme, jotta voimme varmistua palautuksen rekisteröinnistä.
Budbee-kotiinkuljetuksen ja Postin kotiinkuljetuksen palautuksiin pätevät yllä annetut palautusohjeet.
Jotta tuotteen voi palauttaa, tulee sen olla vahingoittumaton, avaamaton ja käyttämätön. Youtylla on oikeus pidättää palautetun tuotteen hinnasta kohtuullinen osa tai kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan mikäli palautettu tuote ei täytä näitä ehtoja. Tuotteen hinnasta tehtävä pidätys arvioidaan tilanteesta riippuen. Avatuilla ja/tai käytetyillä hygieniatuotteilla (kosmetiikkatuotteet ja hajuvedet) ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta terveys- ja hygieniasyistä. Tuotteita, joita on muokattu tai luotu juuri asiakasta varten (esimerkiksi lisäämällä niihin asiakkaan pyynnöstä kaiverrus) ei voi palauttaa. Palvelua, joka on suoritettu tai jota on alettu suorittaa ei voida peruuttaa tai palauttaa. Hyväksytty palautus tai tilauksen peruutus hyvitetään asiakkaalle takaisin 30 päivän kuluessa.
Reklamaatio tulee tehdä ottamalla yhteyttä Youtyn asiakaspalveluun sähköpostitse. Viallisesta tuotteesta on reklamoitava kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun vika on huomattu. Huomioithan, että viallinen tuote on säilytettävä kunnes asia on ratkaistu. Mikäli varastossa ei ole uutta tuotetta tai se on poistunut Youtyn valikoimasta, ollaan sinuun yhteydessä. Reklamaatioiden käsittelyyn kuluu tavallisesti 1-3 viikkoa tilanteesta riippuen. Hyväksytty reklamaatio hyvitetään asiakkaalle 30 päivän kuluessa mikäli kyseessä on rahallinen hyvitys. Uusi tuote toimitetaan asiakkaalle viallisen tuotteen tilalle kohtuullisen ajan kuluessa tai sen jälkeen, kun asiakas on palauttanut Youtylle vialliseksi havaitsemansa tuotteen. Mikäli tuote on toimitettu asiakkaalle laadultaan sellaisena, jollaiseksi sen valmistaja on sen tarkoittanut eikä se eroa muista valmistajan vastaavista tuotteista, ei tuotetta ole mahdollista palauttaa Youtylle, mikäli sitä on käytetty. Youty ei hyvitä asiakkaille käytettyjä tuotteita, joissa ei ole valmistusvirhettä vaikka ne eivät olisi vastanneet kuluttajan henkilökohtaisia käyttömieltymyksiä tai olisivat aiheuttaneet asiakkaalle esimerkiksi allergisen reaktion. Tällaisissa tapauksissa asiakkaan suositellaan ottamaan yhteyttä suoraan tuotteeen valmistajaan.
Jos asiakas vastaanottaa vaurioituneen tai avatun lähetyksen, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta välittömästi tilauksen noutopisteeseen, jossa voidaan täyttää ilmoitus koskien tapahtunutta.
;